Ud med det!!

Jo mere plads man har, desto mere gem­mer man…

Men vi har alt­så ikke sær­lig meget plads. Ca. 65 m² lej­lig­hed og 6 m² kæl­der­plads. Efter vi har holdt bryl­lup, har vi fået fle­re ting, blandt andet en Weber-grill. Ind­til vide­re har den stå­et i sin papkas­se under skri­ve­bor­det og ven­tet på godt vejr eller på, at vi fik plads i kæl­de­ren til den. Vi har langt om læn­ge fået ryd­det op i vores kæl­der­rum, så vi kan få plads til Weber-gril­len, så nu bli­ver den alt­så for­vist til kæl­de­ren 🙂

Dagen i går blev så dagen, hvor vi fyld­te Toy­o­ta’en med ting, som vi alli­ge­vel ikke har sav­net, siden vi sidst ryd­de­de op i kæl­de­ren, og kør­te til den loka­le gen­brugs­sta­tion. Her er con­tai­ne­re til småt brænd­bart, tøj, por­ce­læn, vin­du­er, pap, try­kim­pre­ne­ret træ og meget mere.

Vi har lært, at det nok er meget prak­tisk at grovsor­te­re ens affald hjem­me­fra! Men det er da også meget hyg­ge­ligt at gå fra con­tai­ner til con­tai­ner, og så får man jo snak­ket med de flin­ke folk, der arbej­der på plad­sen.

70 Replies to “Ud med det!!”

  1. Ja, det er sådan set ret nemt. Man skal bare have ner­ver­ne til det:

    1. Gå igen­nem alle dine ting. De ting, du ikke har brugt eller sav­net siden sidst du ryd­de­de, de skal deles op i to bun­ker. A) som er dem, du måske mener at kom­me til at bru­ge igen og B) den bun­ke du ved med sik­ker­hed, du aldrig kom­mer til at bru­ge igen.

    2. For­del alle ting fra A‑bunken i kas­ser, sæk­ke, stak­ke et sted, hvor de ikke står i vej­en. Det kan eksem­pel­vis være et kæl­der­rum, et lofts­rum eller andet.

    Næste gang du ryd­der op star­ter du fra en ende af igen. Det har vir­ket for os.

  2. ..og husk så at smi­de B‑bunken ud. Det er jo dét, det hele hand­ler om 🙂

    B‑bunken kan både inde­hol­de gam­le papi­rer, nota­ter fra stu­di­et, gam­melt køk­ken­ge­råd, gam­mel hardwa­re og andre dim­ser. Hvis du ikke har sav­net dem siden sidst, der blev ryd­det op, så kom­mer du nok hel­ler ikke til det inden næste gang, der skal ryd­des op.

    Og sørg så for at hol­de mindst en årlig opryd­nings­dag eller ‑wee­kend.

    God for­nø­jel­se!

Lukket for kommentarer.